klachtenregeling

Vragen, problemen, zorgen en klachten kunnen in elke school ontstaan over de meest uiteenlopende zaken. Als een leerling of ouder(s) ergens mee zit, is het goed dit zo snel mogelijk te laten weten. Dan gaan we erover in gesprek. Bij klachten is het eerste aanspreekpunt de betrokken docent. Komt een leerling er met de docent niet uit dan kan de leerling naar de mentor of naar de schoolleiding. Gelukkig lukt het om de meeste klachten op school in onderling overleg op te lossen. Het kan voorkomen dat het niet lukt. In dat geval kan de klacht via een mail worden ingediend bij het bestuur van Esprit Scholen

Als er op school en bij het bestuur geen oplossing wordt gevonden voor de klacht, is er nog de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC). De LKC is onderdeel van Onderwijsgeschillen, een onafhankelijke organisatie die zich inzet om voor klachten en geschillen binnen het onderwijs een passende oplossing te vinden. Op de website van Onderwijsgeschillen staat hoe je een klacht bij de LKC kunt indienen. Het telefoonnummer van Onderwijsgeschillen is 030 – 2809590.

Onze interne vertrouwenspersonen Ada Grisel en Roelf ter Veld kunnen je helpen met het indienen van de klacht.

Op de website van Esprit Scholen staat alle informatie over onze klachtenregeling. Daarin zijn alle stappen die je kunt zetten als je een klacht hebt, uitgebreid beschreven. De klachtenregeling zelf is ook te vinden via de link hieronder.

KLACHTEN

REGELING