projectdagen

Projectdagen

Op het 4e Gymnasium worden eenmaal per jaar, in de week voor de herfstvakantie, projectdagen gehouden voor klas 1 t/m 3. Tijdens deze vakoverstijgende projecten werken de leerlingen onder begeleiding van docenten aan een grotere opdracht. Vaak werken docenten van verschillende vakken hierbij samen.

Leerlingen van klas 1 doen tijdens deze week verschillende kunstprojecten. Tijdens het Kunstlab festival kunnen zij kiezen uit verschillende projecten die hen in aanraking brengen met verschillende kunstvormen, van architectuur tot animatie en van mode tot samen zingen. Ook volgen ze een theaterworkshop met een klassiek thema. De week wordt afggesloten met een presentatie in de aula.

Leerlingen van klas 2 doen tijdens de projectweek verschillende projecten rondom thema's als duurzaamheid, biodiversiteit, voedselkringloop, milieuvervuiling en klimaat. Gedurende twee dagen vervullen de leerlingen opdrachten rondom een bezoek aan de Hortus en Micropia. Daarna verdiepen zij zich twee dagen in de industrie en ecologie van het Amsterdamse havengebied.

Leerlingen van klas 3 doen vrijwilligerswerk, bouwen een camera obscura en werken aan het kickstarter project, een combinatie van economie en film.