4 voor 4 middag

oud-leerlingen gezocht voor studievoorlichting aan klas 4 en 5

Op vrijdagmiddag 22 november organiseert het 4e Gymnasium de ‘4 voor 4’ middag. Oud-leerlingen vertellen aan huidige leerlingen uit klas 4 en 5 over de keuzes die zij hebben gemaakt voor hun studie of tussenjaar. Hoe kom je tot een (studie)keuze? Wat als je eerste keuze tegenviel? Waarom een tussenjaar en hoe vul je die in? Wat als je de eerste in je familie bent die gaat studeren? Hoe is het om in het buitenland te studeren en hoe regel je dat?

De verhalen van oud-leerlingen zijn waardevol voor onze huidige leerlingen die aan het begin van dit keuzeproces staan. De middag bestaat uit twee onderdelen.
We beginnen met een ‘vragenuurtje’ in de klas onder leiding van de mentor. Tijdens de les beantwoorden oud-leerlingen de vragen die leerlingen zelf hebben voorbereid.
In het tweede deel geven oud-leerlingen voorlichting over hun eigen studie of de manier waarop zij hun tussenjaar invullen. Er zijn twee vragenrondes van 20 minuten waar leerlingen zich op kunnen inschrijven, dus mogelijk word je gevraagd tweemaal je verhaal te vertellen. We sluiten de middag af met een gezellige borrel voor oud-leerlingen en medewerkers van onze school. Het hele programma inclusief borrel duurt van 13.30 - 16.30 uur.

Ben je oud-leerling en lijkt het je leuk hier aan mee te werken? Vul dan uiterlijk donderdag 17 oktober dit formulier in. Heb je vragen of lukt het niet om dit formulier in te vullen? Mail dan naar decaan{at]het4e.nl.
Het is fijn als je dit bericht wil verspreiden onder oud-klasgenoten.