reizen

Klas 4: moderne vreemde talen reis

Een week naar Londen, Berlijn of Parijs. Deze reis vindt plaats aan het begin van het schooljaar, vlak voor de herfstvakantie.

Naast taalvaardigheid staat deze reis in het teken van kunst en cultuur. Deze reis komt na het schooljaar van 2026/2027 te vervallen.

Klas 5: Romereis

In de vijfde klas staat de tiendaagse Romereis op het programma, voor veel (oud-)gymnasiasten een onvergetelijke ervaring. Onder deskundige leiding van docenten worden hoogtepunten van de klassieke tot en met de moderne kunst- en cultuurgeschiedenis bezocht.

Er wordt overnacht in een klooster in het centrum van Rome. Overdag wordt de stad doorkruist, waarbij de leerlingen van alles tegenkomen waarover zij in de afgelopen jaren hebben geleerd; onder meer tijdens de lessen klassieke talen, geschiedenis, filosofie, culturele vorming en beeldende vorming.